czwartek, 3 maja 2012

O grach komputerowych słów kilka


Pewnie nieraz grałeś w gry komputerowe i zastanawiasz się, jak są robione.
Aby zrobić grę komputerowej trzeba znać język programowania i znać programy graficzne. Pisanie gry trwa dużo czasu. Oczywiście można posłużyć się programem do robienia gier. Gra, zrobiona w takim programie będzie miała osiągi zależne od jego możliwości. Robienie gry w programie będzie trwało trochę krócej niż normalnie, ponieważ silnik gry mamy już gotowy. Nie będę tu zamieszczał tutoriala, jak posługiwać się programami do robienia gier, czy jak używać języków programowania. Postanowiłem poświęcić ten artykuł mojej grze, którą zrobiłem w programie Game Maker. Zamieszczam ją do pobrania poniżej.
By pobrać grę, kliknij tutaj. Operacja ta jest w całości darmowa, wolna od wirusów i spamu. Ostatnia aktualizacja gry – 03.05.2012


Gra ta polega na przefrunięciu smokiem przez całą krainę i pokonaniu bossa w każdej części świata.  W świecie ukryte są tajne poziomy i bonusy. Należy uważać na ściany korytarzy, przeszkody i potwory. Do poruszania smokiem używa się strzałek. Dla dwóch graczy przygotowałem tryb multiplayer (na jednym kompie), jednak nie polega on na tym co reszta gry, ale na odbijaniu piłki między dwoma smokami. Gra zapisuje się automatycznie po przejściu każdej części świata. Nie znalazłem jeszcze właściwej muzyki, więc włożyłem do gry „Marsz Imperialny” ze Star Wars. Grę będę regularnie aktualizował, więc nowsze wersje będą się pojawiać na moim blogu. Za niedługo zamieszczę na stronie dodatek do mojej gry, w którym są nowe lokacje i nowi przeciwnicy. W przypadku znalezienia w grze błędów, proszę o napisanie o tym w komentarzach, a postaram się to jak najszybciej poprawić. Proszę też o pisanie swoich opinii, uwag i propozycji, które elementy rozbudować, udoskonalić, a które pominąć. Wszystkie sugestie wezmę pod uwagę.


Screeny zamieszczone w artykule pochodzą z mojej gry.

Brak komentarzy: